onsdag 11 mars 2009

Bil, gå, bil, gå,bil,gå

För första gången på evigheter som jag inte snoozat i en halvtimme. Det är skönt att gå upp, vakna till ordentligt med kaffe, hinna läsa tidningen, duscha i lugn och ro, göra sig klar och till och med hinna sitta vid datorn en stund innan jag ska iväg. Morgonstress är väl ändå det värsta som finns? Nu fnular jag på om jag ska ta bilen till jobbet eller om jag ska gå? Bilen är täckt av snö (säkert en massa is på rutorna också), men det är kallt att gå. I och för sig skulle jag komma fram till jobbet på den tiden det tar att gräva fram bilen, men jag ska ju hem också och då är den ju klar. Om det inte kommer mer snö under dagen. Ojoj, alla dessa svåra val.

Men det är onsdag idag. Det är kul.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul var väl att ta i, men en fin dag önskar jag dig iallafall :)

Kam sa...

sara: Lite kul väl? Snart helg :) hoppas du har en finfin dag